"Ik ging naar Erika om mijn spelling te verbeteren. In het begin gingen we met klei beelden bij woorden maken, zodat ik beter de letters erbij kon onthouden. Later leerde ik een beeld bij een woord te bedenken, zonder dat met klei te maken. Het heeft me geholpen om snel de spelling van een woord te kunnen leren. De Davis training was heel relaxed en voelde niet als werken. In de maanden na de Davis training heb ik samen met mijn moeder nog heel veel woorden geoefend. Ik heb daar nog steeds voordeel van, want ik kan snel woorden leren. Zo leer ik makkelijker voor mijn toetsen."
Thijs, counseling groep 8
"De Davis Counseling heeft onze zoon om leren gaan met dyslexie. Erika hielp hem om zijn oude manier van denken los te laten. Ze leerde hem op een andere manier de juiste spelling te onthouden op een meer visuele manier.
Erika deed dit op een rustige en vriendelijke manier. Onze zoon voelde zich bij haar helemaal thuis. Ze is leuk met kinderen en laat ze echt zichzelf zijn. Ze legt het rustig uit en bouwt het langzaam op. Als hij iets niet begreep legde ze het gewoon nogmaals uit.
Voor Thijs is de Davis counseling een leuke manier van leren, omdat er ook veel attributen bijkomen. Erika werkt veel met klei, zodat hij een volledig plaatje van de woorden kreeg. Door Thijs de woorden te laten kleien, kreeg hij een beter beeld van hun betekenis. Door woorden vooruit en achteruit te laten spellen onthield hij de woorden beter. Ook de ‘magische muur’ waarop hij in gedachten de juist gespelde woorden leerde schijven hielp hem daarbij.
Thijs heeft een hele leuke tijd gehad bij Erika en heeft er heel veel van geleerd. Nadat het samenkomen was afgerond heeft Thijs nog lange tijd gewerkt aan de ‘magische muur’ en woorden gekleid en deze naar Erika verstuurd. Ze heeft hem ook toen nog erg goed ondersteund.
Het mooiste resultaat voor ons is dat hij inmiddels zonder veel taalproblemen het eerste jaar van de middelbare school doorlopen heeft."
“Mijn dochter was bijna 11 toen ze voor het eerst kennis maakte met Denkwonder en de Davis Method. Aanvankelijk stond ik sceptisch tegenover Erika Wiegmann's aanpak. De dyslexie problemen waren zo ernstig en de frustratie bij mijn dochter zo groot dat ik de hoop bijna had opgegeven dat ze "al die letters" ooit "de baas" zou worden. Erika won het vertrouwen van mijn dochter. Mijn dochter was ervan overtuigd dat Erika haar zou helpen te leren lezen.
De Davis Method training is intensief en onze dochter werkte hard. Gedurende de tijd met Erika, zag ik het zelfvertrouwen van mijn dochter groeien; ze vond het harde werk leuk en miste Erika toen de 30 uur- cursus was afgerond. Onze dochter bleef de oefeningen herhalen met nieuwe woorden.
Ongeveer vijf maanden na de cursus begon ze grote stappen voorwaarts te maken. Alsof het kwartje gevallen was. “Opeens” wilde ze lezen en nu, nog een maand later, leest ze ongelofelijk goed. Ze heeft net haar eerste boek helemaal zelf hardop aan mij voorgelezen en we hebben ervan genoten: Robin Hood. Zelfverzekerd zeker van de woorden. Heel bijzonder. Een fantastische overwinning!
Erika Wiegmann heb ik leren kennen als een heel betrokken professional die een gave heeft om met kinderen te werken. Haar passie en gedrevenheid vertaalt zich in succes. Wat zij in het leven van mijn dochter betekent, is niet goed in woorden uit te drukken. Ik ben Erika dankbaar dat ze heeft bewezen dat mijn aanvankelijke scepsis ten onrechte was.”
Moeder van een cliënte
"Ik kwam naar Erika omdat ik moeite had met rekenen. Ten eerste is Erika een hele lieve, gezellige en grappige vrouw, ik kon heel goed met haar praten en voelde me altijd op mijn gemak. Erika deed alles op mijn tempo, vertelde alles heel duidelijk en had veel aandacht voor me. Doordat ik naar Erika ben gegaan, snap ik nu beter wat ik op school leer en heb ik ook een betere concentratie."
Isa, 11 jaar (9 jaar tijdens counseling)
“Mijn dochter verwisselde getallen en had veel moeite met rekenen. Methodes en uitleg leken op de een of andere manier niet goed binnen te komen. Toen hoorde ik van Erika over de Davis methode. Erika begeleidde mijn dochter op kundige, rustige, warme en vrolijke manier. Mijn dochter kreeg een goed beeld van wat getallen nu eigenlijk betekenen. De methode om beelden te maken van klei voor rekendingen en andere attributen werkte heel goed. Het kwam echt ‘binnen’. Daardoor kan zij nu veel beter omgaan met sommen, snapt ze wat ze moet doen en wat ze aan het doen is. En dat heeft weer als gevolg dat zij gemotiveerder is om ermee aan de slag te gaan. Ze heeft het vertrouwen gekregen dat zij het kan.
Tijdens de begeleiding besteedde Erika ook aandacht aan de moeite die mijn dochter had met links en rechts. Ook daar maakte zij beelden van klei bij waardoor echt ‘binnenkwam’ wat nu wat is. Verder zijn haar concentratie en focus verbeterd en heeft mijn dochter geleerd hoe zij bij zichzelf kan zorgen voor die betere concentratie. Bijvoorbeeld als zij op school een toets heeft. Haar resultaten zijn omhoog gegaan. Maar, veel belangrijker: haar zelfvertrouwen is gegroeid. Ja, ik ben heel blij en dankbaar voor de begeleiding van Erika!"
Susan, moeder van Isa